На вулицях столиці розмістили сотню сітілайтів, присвячених Нарбуту: фото

0
317

У серпні столиця перетворилася на галерею просто неба. Сто сітілайтів із плакатами сучасних дизайнерів переосмислюють спадщину Георгія Нарбута. Вулична виставка присвячена 135-річчю з дня народження видатного українського художника.

Про це повідомляє vechirniy.kyiv.uа.

На сітілайтах можна побачити 50 плакатів від 33 дизайнерів та художників із усього світу. Їх обрали серед учасників конкурсу «На перетині всіх протилежностей», які переосмислюють творчість Георгія Нарбута, надають нове дихання його ідеям та образам. Також у Києві є чотири борди із творами самого Георгія Івановича.

Плакат Володимира Михайлова (Україна) на Шовковичній. Фото: «Родовід«

«Нова реальність створює нові виклики для мистецтва. За умов карантинних обмежень та постійних непередбачуваних змін зараз так важливо знайти нову форму діалогу з глядачем. У часи, коли музейні та виставкові простори можуть будь-коли стати недоступними, це ще не означає, що публіка має жити без важливих культурних проєктів. Якщо глядач не піде до галерей, то мистецтво може піти до глядача — на вулиці, до перехожих, у серця. Бо деякі важливі ідеї та події не можуть і не повинні чекати», — зазначають організатори.

Вулична виставка — важливий етап проєкту видавництва РОДОВІД «Нарбут XXI», «Георгій Нарбут і творення українського бренду». Його мета — актуалізувати увагу до творчості Нарбута та розповісти про нього світові, переосмислити його спадщину та дати нове життя його ідеям і образам. Проєкт підтримав Український культурний фонд.

Плакат Вікторії та Віталіни Лопухіних на вулиці Інститутській 22/7 у Києві. Фото: «Родовід«

«Ця виставка також стала стартом нашого святкування 30-ї річниці Незалежності України. Що дуже символічно, адже саме Георгій Нарбут став автором перших атрибутів символіки нової незалежної держави Україна у 1917-18 роках. Цього року ми хочемо говорити більше про бренд України та роль Нарбута в його візуальному становленні, про ідентичність та її втілення у мистецтві», — підкреслюють у видавництві.

Плакат Yunfeng Wang (Китай) на Лаврській. Фото: «Родовід«

Виставка плакатів стала одним із результатів міжнародного конкурсу «На перетині всіх протилежностей» (куратор Саша Биченко) — частиною проєкту «Нарбут ХХІ». Торік конкурс зібрав понад три сотні робіт від авторів з 21-ї країни світу. Художникам запропонували переосмислити доробок Георгія Нарбута з позиції дизайнера ХХІ століття, поговорити про спадкоємність у дизайні, візуальну мову минулого та естетику майбутнього і порушити гострі питання сьогодення мовою плакату. Три основні напрямки для ідей окреслили темами — Між вчителями та учнями, Між особистим та політичним, Між редизайном на інновацією. 50 плакатів від 33 учасників відібрали для виставок.

Кожен постер супроводжує гасло «НАРБУТ 135: Україна — Франція».

«Цьогоріч ми плануємо розширити коло шанувальників Нарбута та показати його творчість у світовому контексті, — пояснюють організатори. — Окрім Києва, плакати з’являться також у трьох містах Франції — Парижі, Бордо та Санлісі. Партнером проєкту у Франції став Центр Анни Київської. Французькі читачі познайомляться зі значенням творчості Нарбута у монографії проф. Мирослави Мудрак «Образний світ Георгія Нарбута і творення українського бренду», яку «РОДОВІД» торік уперше видав англійською. Також французькою мовою будуть доступні сайт проєкту «NarbutXXI» та фільм Надії Парфан «Брендарі».

50 плакатів від 33 учасників відібрали для виставок.

На сторінці «Родоводу» у фейсбуку запустили флешмоб. Охочі можуть зробити селфі або сфотографуватися на тлі плакатів і прокоментувати цією світлиною допис. 19 серпня серед учасників флешмобу розіграють Нарбутівські сувеніри від видавництва «Родовід».

Георгій Нарбут (1886— 1920) — український художник-графік, ілюстратор, автор перших українських державних знаків (банкнот і поштових марок). Один із засновників і ректор Української Академії Мистецтв.
Визначним досягненням Нарбута і всієї української графіки є його «Українська абетка» (1917), в якій художник досяг граничної простоти й водночас вишуканості композиції малюнка й кольору. У вирішенні літер абетки Нарбут об’єднав досягнення як української рукописної та друкованої книги, так і досягнення західноєвропейських майстрів шрифту. Нарбутівська «Українська абетка» й донині залишається неперевершеною завдяки високій майстерності художника й глибокому розумінню ним шрифтового мистецтва.

Нагадаємо, столичний музей презентує мистецтво на грошах.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»

 

Фото: Родовід

Прокоментуєте?

ЗАЛИШИТИ ВІДПОВІДЬ

Прокоментуйте!
Напишіть Ваше ім'я