Сюрреалізм у кіно: від Луїса Бунюеля до фільму «Дзвінок»

0
103

15.02.2021 об 11:00, Публічна бібліотека імені Лесі Українки, м. Київ.

Лекція мистецтвознавця Анатолія Горового — із серії лекцій, присвячених сюрреалізму в мистецтві. І цього разу мова йтиме про сюрреалізм у кінематографі, на терені якого сюрреалізм проявив себе в найрізноманітніших вимірах. Визначальним, «канонічним» фільмом для сюрреалізму дослідники називають «Андалузького пса» Л. Бунюеля, і його автор зберігав вірність сюрреалістичним принципам протягом всього свого творчого життя. Пряме наслідування сюрреалістичної естетики прослідковується в картинах митців американського андеграунду. Сліди сюрреалістичної поетики — у творчості І. Бергмана і Ф. Фелліні, А. Тарковського і Ю. Іллєнка, а також митців постмодерністського кола, таких як П. Грінвей і Д. Джермен, Д. Лінч і брати Коен. Така живучість сюрреалістичної поетики в кінематографі — мистецтві, що здатне з фотографічною точністю відображати реальність, — пояснюється тим, що кіно здатне її не менш вільно перетворювати. Реальні об’єктиви у просторі найхимерніших поєднань і неймовірних фантазій — один з основних принципів сюрреалізму. Він залишається дієвим і в сучасному кінематографі. 

Джерело: facebook.com.

Прокоментуєте?

ЗАЛИШИТИ ВІДПОВІДЬ

Прокоментуйте!
Напишіть Ваше ім'я