Кампанія на підтримку імплементації мовного законодавства набирає надзвичайних обертів.
Як передає Укрінформ, про це Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив у Фейсбуці.
«З 16 січня 2020 року відповідно до статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою. Тим часом кампанія на підтримку імплементації мовного законодавства набирає надзвичайних обертів», — написав Кремінь.
Зокрема, він зазначив, що в мережі ресторанів швидкого харчування McDonald’s не тільки створили українськомовне меню, але й заявили, що українська мова є пріоритетною і в спілкуванні з відвідувачами. Там також нагадали, що згідно з українським законодавством, основною мовою комунікації, в тому числі офіційної документації, рекламної комунікації, спілкування у соцмережах в компанії McDonald’s в Україні є українська.
За його словами, аналогічним шляхом дотримання національного мовного законодавства та поширення інформації про Україну стали й інші відомі установи та організації. «Так, у всесвітньо відомому віденському Музеї історії мистецтв з’явився аудіогід українською; компанія Apple розмістила вакансію аналітика анотацій зі знанням української мови для команди голосового помічника Siri; Netflix заявив про створення української версії сервісу тощо», — написав Кремінь.
Він додав, що днями мережа супермаркетів МегаМаркетта, кінотеатрів KINOMAN, готель Mercure Kyiv Congress Hotel, парк розваг Дитяча Планета в Cosmopolite Multimall, ресторан-броварня Cosmopolite аналогічно заявили про свою позицію на підтримку імплементації ст. 30 мовного закону.
Кремінь закликав інші мережі також провести відповідну роз’яснювальну роботу з персоналом та повідомити про перехід на українську своїх відвідувачів.
Як повідомляв Укрінформ, Верховна Рада ухвалила Закон «Про забезпечення функціонування української мови як державної» 25 квітня 2019 року. Його статті впроваджуються в дію поетапно. Переважна більшість його норм закону набули чинності з 16 липня 2019 року.
Зокрема, згідно з цим законом, вся реклама в Україні з 16 січня 2020 року повинна бути лише українською мовою. Також закон зобов’язує усіх представників влади говорити українською та збільшує кількість української мови у ЗМІ.